top of page

Ptali jsme se uživatelů DEAL EXPERT: V čem dodavatelé nejčastěji chybují

Hezký den, naši skvělí dodavatelé,

ke konci roku jsme uskutečnili průzkum mezi našimi uživateli a ptali jsme se jich, v čem dodavatele nejčastěji chybují. Postupně bychom zde chtěli prezentovat zajímavé výsledky, které Vám mohou pomoci být ještě lepšími dodavateli v rámci platformy DEAL EXPERT.

Chyby při oslovování potenciálního klienta

I když může být prodej nebo nábor nových klientů pomocí telefonu někdy náročný, existují některé chyby, kterých byste se měli vyvarovat. Přinášíme první část výsledků našeho průzkumu mezi uživateli portálu DEAL EXPERT.


První chybou, která se objevovala mezi odpovědi poměrně často, je fakt, že někteří dodavatelé se příliš snaží prodat nebo přesvědčit klienty o svých produktech nebo službách. Prostě moc tlačí na pilu. Naši uživatelé už projevili jasný zájem o produkt nebo službu. I tak chtějí občas prostor a čas, vyplývá z našeho průzkumu.


Je důležité, abyste se soustředili na potřeby a požadavky vašich klientů a snažili se jim pomoci, nikoli na to, abyste se snažili co nejvíce prodat. Budujte dlouhodobý vztah založený na důvěře, ne rychlý prodej.


Druhou chybou, která se objevuje docela často, je fakt, že někteří dodavatelé se příliš snaží oslovit co nejvíce lidí. Nabízí nereálně nízké ceny, aby vyhráli co nejvíce poptávek na našem portálu a pak ceny z nejrůznějších důvodů zvyšuje. Jelikož všechny nabídky kontrolujeme, nereálné ceny se snažíme eliminovat. Pokud na nějaké dodavatele máme větší množství stížností, snažíme se situaci nejprve s dodavatelem řešit domluvou. Pokud ani toto nepomůže přistupujeme k vypovězení smlouvy.


Třetí chybou, která nás poměrně překvapila, je fakt, že někteří dodavatelé se snaží oslovit klienty prostřednictvím nevhodného či neprofesionálního jazyka. Je důležité, abyste používali přiměřený jazyk a byli ohleduplní k vašim klientům. Než klientovi pošlete email, zkuste si zkontrolovat gramatiku. Přemíra hrubek nebo nejasný slovosled může působit odrazovacím dojmem.


Čtvrtou chybou, je fakt, že někteří dodavatelé neposkytují dostatečné a relevantní informace odběratelům. Je důležité, abyste poskytovali odběratelům všechny potřebné informace a odpovídali na jejich otázky a požadavky včas. Pomalá nebo neúplná komunikace byl nejčastější důvod, proč zakázka nakonec nedopadla.


Pátou chybou, na kterou bychom vás chtěli upozornit, je fakt, že někteří dodavatelé nejsou schopni splnit sjednané požadavky odběratelů nebo jsou schopni je splnit pouze částečně. Je důležité, abyste byli schopni splnit všechny požadavky odběratelů a dodržovali slíbené termíny. O případných problémech vždy dopředu odběratele informujte. Stát se může cokoliv, žijeme v turbulentní době, ale absence komunikace ještě nikomu nikdy nepomohla.


Poslední chybou, která se ale stala jen v minimálním počtu případů, je fakt, že někteří dodavatelé nejsou schopni zajistit dostatečnou kvalitu svých produktů nebo služeb. Chápeme, že hon za nízkou cenou se může odrazit v kvalitě zboží nebo služeb. Vždy je však potřeba najít ten správný balanc.


Vážení přátelé,

rozhodně Vás nechceme poučovat o tom, jak máte dělat svůj business. Sami děláme chyby a snažíme se z nich poučit. To nás posunuje dále. Věříme, že výsledky z našeho průzkumu Vás inspirují a třeba Vám odkryjí oblast, o které jste doposud nepřemýšleli.


Ať se daří!


Tým portálu DEAL EXPERT



bottom of page